A) Vnitřní vzdělávací organizační odbory – ústředí
I. Enviro vzdělávání
Vzdělávací centrum EkoSophia, c.z vytváří a rozvíjí veřejný prostor pro environmentální vzdělávání, nové inspirace, nové poznání a tvorbu ekologických i kulturních hodnot směřujících k harmonii propojení člověk – příroda (biosféra – technosféra).
Hlavním cílem vzdělávacího centra je spojovat lidi i organizace ve společném úsilí směřujícím k sociální a environmentální spravedlnosti a odpovědnosti, podporovat i realizovat environmentální vzdělávání jednotlivců i skupin v organizační praxi.
Specifické cíle vzdělávacího centra
- Nabízí kvalitní populárně – naučné, osvětové i vzdělávací akce pro různé cílové skupiny.
- Nabízí konzultační a poradenskou činnost pro udržitelnost v organizační a vzdělávací praxi a pro ekologicko-sociální podnikání.
- Buduje a rozvíjí ekologickou a environmentální gramotnost a ekologické i morální hodnoty, kritické myšlení, participační strategie a projekty.
Buduje partnerství a šíří osvětu, která směřuje k udržitelnosti a udržitelnému rozvoji – prostřednictvím zájmových aktivit a projektů zprostředkovat poznání důležité pro porozumění sociálních, kulturních, religiózních, ekonomických a právních souvislostí.
II. Dětské eko centrum
- Enviro vzdělávání dětí
- Návrat škol do přírody
- Příprava dětí na ekologické povolání
III. Dětské hravé výchovné koncerty
- Pohádky a hudba
- Koncerty zaměřeny na kulturní, uměleckou, hodnotovou a v kombinaci s enviro vzděláváním na ekologickou výchovu dětí a mládeže
IV. Doučování
- Kvalitní doučování školních předmětů nebo cizích jazyků.
- Sdružujeme lektory na doučování matematiky, biologie, fyziky, angličtiny a dalších předmětů a cizích jazyků ve Vimperku a okolí.
- Doučování na míru (dle individuálních potřeb).
- Příprava na průběžné testy, maturitní či opravné zkoušky.
- Soukromé hodiny hudebního nástroje a to i v domácím prostředí.
V. EKO-ŠUM – Vícegenerační centrum vzdělávání a zábavy
Centrum odpočinku a zábavy, bez rozdílu věku s ekologickým a společenským kontextem. Vsazením do příjemného, ekologického prostředí s umožněním celoroční aktivity děti v přírodě spojené se vzděláváním, zábavou a s odpočinkem.
Výstupní hodnoty – ekologie, dlouhodobost, zdraví, vzdělávání, volnočasové aktivity.
VI. Šumavské ekoinfocentrum
V porovnání se standardními Infocentry jsou přidané hodnoty Ekoinfocentra
- krásná umělecká odlišnost
- informovanost o regionu Šumava (i jiných)
- dovednost
- vysoká odbornost
- poradenská a lektorská praxe
- spolupráce špičkových lektorů a partnerů
- praxe v podnikání a v řízení na všech úrovních
Základní strategie
- Vytvoření pracovních míst
- Budování značky Šumavské Ekoinfocentrum
- Navazování přeshraničních kontaktů a partnerství
- Budování eko partnerství
- Zpřístupnění umění a znalostí členům České, Slovenské i Evropské asociace životního prostředí
- Udržitelný rozvoj
a) Poskytuje služby
- Nabídka, distribuce a prodej upomínkových předmětů zhotovených členy asociace
- Nabídka inzerce pro partnery v asociačních novinách a bulletinech
- Prodej knih, příruček, map, CD…
- Pořádání konferencí, seminářů, workshopů, výstav o životním prostředí
- Zprostředkování obchodů a kontaktů v eko oblasti
- Předprodej vstupenek na ekologické a kulturní akce
- Organizace kulturních a hudebních akcí:
- pořádaní výchovně vzdělávacích koncertů a festivalů zaměřených na kulturní, uměleckou, hodnotovou a ekologickou výchovu dětí a mládeže
- talentových soutěží – Jaký máš talent?
- výstav – Umění a životní prostředí
b) Spoločensko – komerční aktivity realizované ve spolupráci s partnery
- Výstavy
- Kurzy
- Akce pro děti
- Programy pro hendikepované děti
- Terapie přírodou
- Zdravý životní styl
- Přednášky – nabídka zdravé stravy a pobyt ve zdravém prostředí
- Prohlubování rodinné sounáležitosti
- Programy a hry pro celé rodiny
VII. Ekoturismus
Cíle
- budování eko partnerství
- navazování přeshraničních kontaktů a partnerství
- poznávání zemí, památek, zvyků, přírody, lidí…
- aktivní cestování, pohyb a pobyt v přírodě
- organizování výměnných zájezdů dětí členů České, Slovenské a Evropské Asociace Životního Prostředí
- zprostředkování a výkon průvodcovských služeb
B) Vnitřní podporní organizační odbory – ústředí
Podpůrné odbory
- Marketing, propagace, prezentace
- Propagace aktivit asociace prostřednictvím vlastní internetové stránky, sociálních sítí, vlastního internetového časopisu
- Vizualizace aktivit asociace
- Webové stránky a sociální sítě
- Výstavy
- Publikační a ediční činnost
- Informační letáky
- Vlastní internetový časopis
- Prezentační CD a jiné nosiče
- Přeshraniční spolupráce
- Navazování přeshraničních kontaktů a partnerství
- Realizace přeshraničních aktivit a projektů
- Kooperace se Slovenskou Asociací Životního Prostředí
- Kooperace s Evropskou Asociací Životního Prostředí