Struktura asociace

A) Vnitřní vzdělávací organizační odbory – ústředí

I. Enviro vzdělávání

Vzdělávací centrum EkoSophia, c.z vytváří a rozvíjí veřejný prostor pro environmentální vzdělávání,  nové inspirace, nové poznání a tvorbu ekologických i kulturních hodnot směřujících k harmonii propojení člověk – příroda (biosféra – technosféra).

Hlavním cílem vzdělávacího centra je spojovat lidi i organizace ve společném úsilí směřujícím k sociální a environmentální spravedlnosti a odpovědnosti, podporovat i realizovat environmentální vzdělávání jednotlivců i skupin v organizační praxi.

Specifické cíle vzdělávacího centra

  • Nabízí kvalitní populárně – naučné, osvětové i vzdělávací akce pro různé cílové skupiny.
  • Nabízí konzultační a poradenskou činnost pro udržitelnost v organizační a vzdělávací praxi a pro ekologicko-sociální podnikání.
  • Buduje a rozvíjí ekologickou a environmentální gramotnost a ekologické i morální hodnoty, kritické myšlení, participační strategie a projekty.

Buduje partnerství a šíří osvětu, která směřuje k udržitelnosti a udržitelnému rozvoji – prostřednictvím zájmových aktivit a projektů zprostředkovat poznání důležité pro porozumění sociálních, kulturních, religiózních, ekonomických a právních souvislostí.

II. Dětské eko centrum

  • Enviro vzdělávání dětí
  • Návrat škol do přírody
  • Příprava dětí na ekologické povolání

III. Dětské hravé výchovné koncerty

  • Pohádky a hudba
  • Koncerty zaměřeny na kulturní, uměleckou, hodnotovou a v kombinaci s enviro vzděláváním na ekologickou výchovu dětí a mládeže

IV. Doučování

  • Kvalitní doučování školních předmětů nebo cizích jazyků.
  • Sdružujeme lektory na doučování matematiky, biologie, fyziky, angličtiny a dalších předmětů a cizích jazyků ve Vimperku a okolí.
  • Doučování na míru (dle individuálních potřeb).
  • Příprava na průběžné testy, maturitní či opravné zkoušky.
  • Soukromé hodiny hudebního nástroje a to i v domácím prostředí.

V. EKO-ŠUM – Vícegenerační centrum vzdělávání a zábavy

Centrum odpočinku a zábavy, bez rozdílu věku s ekologickým a společenským kontextem. Vsazením do příjemného, ​​ekologického prostředí s umožněním celoroční aktivity děti v přírodě spojené se vzděláváním, zábavou a s odpočinkem.

Výstupní hodnoty – ekologie, dlouhodobost, zdraví, vzdělávání, volnočasové aktivity.

VI. Šumavské ekoinfocentrum

V porovnání se standardními Infocentry jsou přidané hodnoty Ekoinfocentra

  • krásná umělecká odlišnost
  • informovanost o regionu Šumava (i jiných)
  • dovednost
  • vysoká odbornost
  • poradenská a lektorská praxe
  • spolupráce špičkových lektorů a partnerů
  • praxe v podnikání a v řízení na všech úrovních

Základní strategie

  1. Vytvoření pracovních míst
  2. Budování značky Šumavské Ekoinfocentrum
  3. Navazování přeshraničních kontaktů a partnerství
  4. Budování eko partnerství
  5. Zpřístupnění umění a znalostí členům České, Slovenské i Evropské  asociace životního prostředí
  6. Udržitelný rozvoj

a) Poskytuje služby

  • Nabídka, distribuce a prodej upomínkových předmětů zhotovených členy asociace
  • Nabídka inzerce pro partnery v asociačních novinách a bulletinech
  • Prodej knih, příruček, map, CD…
  • Pořádání konferencí, seminářů, workshopů, výstav o životním prostředí
  • Zprostředkování obchodů a kontaktů v eko oblasti
  • Předprodej vstupenek na ekologické a kulturní akce
  • Organizace kulturních a hudebních akcí:
    • pořádaní výchovně vzdělávacích koncertů a festivalů zaměřených na kulturní, uměleckou, hodnotovou a ekologickou výchovu dětí a mládeže
    • talentových soutěží – Jaký máš talent?
    • výstav – Umění a životní prostředí

b) Spoločensko – komerční aktivity realizované ve spolupráci s partnery

  • Výstavy
  • Kurzy
  • Akce pro děti
  • Programy pro hendikepované děti
  • Terapie přírodou
  • Zdravý životní styl
  • Přednášky – nabídka zdravé stravy a pobyt ve zdravém prostředí
  • Prohlubování rodinné sounáležitosti
  • Programy a hry pro celé rodiny

VII. Ekoturismus

Cíle

  • budování eko partnerství
  • navazování přeshraničních kontaktů a partnerství
  • poznávání zemí, památek, zvyků, přírody, lidí…
  • aktivní cestování, pohyb a pobyt v přírodě
  • organizování výměnných zájezdů dětí členů České, Slovenské a Evropské Asociace Životního Prostředí
  • zprostředkování a výkon průvodcovských služeb

B) Vnitřní podporní organizační odbory – ústředí

 Podpůrné odbory

  1. Marketing, propagace, prezentace
    • Propagace aktivit asociace prostřednictvím vlastní internetové stránky, sociálních sítí, vlastního internetového časopisu
    • Vizualizace aktivit asociace
    • Webové stránky a sociální sítě
    • Výstavy
  2. Publikační a ediční činnost
    • Informační letáky
    • Vlastní internetový časopis
    • Prezentační CD a jiné nosiče
  3. Přeshraniční spolupráce
    • Navazování přeshraničních kontaktů a partnerství
    • Realizace přeshraničních aktivit a projektů
    • Kooperace se Slovenskou Asociací Životního Prostředí
    • Kooperace s Evropskou Asociací Životního Prostředí